Hvad kan vi hjælpe med?

Update om Kabelplus den 27. juni 2017

Se den seneste status på overgangen til ny leverandør på Ishøj Fællesantenne

Leder du efter generel driftsinformation? Hold øje med www.kabelplus.dk
 

Tv:

  • Kabelplus skifter fortsat filtre i hele Ishøj, således at alle får den tv-pakke, som de har bestilt, og således at der er plads til fremtidens giga-bredbånd. Dette giver en kort afbrydelse på max 2 minutter i den enkelte husstand.
  • Arbejdet med filterskift forventes færdigt efter planen - inden den 1. juli 2017.
  • Ombygningen til giga betyder, at tv sendes i en finere kvalitet. Men det betyder også, at det er vigtigere end nogensinde før at have "støjtætte" installationer.
  •  Kabelplus oplever, at flere af de kunder, som i øjeblikket oplever problemer med deres tv, har dårlige husinstallationer. Det betyder, at dele af installationerne i nogle tilfælde ikke er støjtætte og skal udskiftes. Det kan være gamle antennekabler, løse forbindelser, "hjemmelavede" installationer eller forkerte materialer. Hvis du er i tvivl om dine installationer er støjtætte, kan du henvende dig hos Kabelplus, som gerne vil rådgive dig. Kabelplus vil også lægge nye og mere udførlige vejledninger ud, som fortæller, hvordan husinstallationerne udføres korrekt for at få de nye, skarpe tv-billeder uden pixelering m.m.
  • Hvis du har brug for at indstille dine kanaler på ny, kan du finde vejledning til opsætning af tv og kanalsøgning her: www.kabelplus.dk/kundeservice

Internet:

  • Kabelplus meddeler kommunen, at de centrale dele af anlægget nu er opdateret og fungerer, som de skal. Det vil sige, at alle områder af Ishøj, nu har fuldt funktionelt bredbånd – på nær Vildtbanegård II og Ishøj Landsby, hvor der har været særlige problemer.
  • Selvom det centrale anlæg nu fungerer, oplever nogle borgere dog stadig problemer med deres internet. Kabelplus fortæller, at størstedelen af de fejlmeldinger, som deres teknikere nu kører ud til, ikke skyldes fejl på det centrale system, men fejl hos den enkelte borger. Det kan bl.a. være udfordringer med forkerte opsætninger, dårlige husinstallationer - altså individuelle problemer i stedet for generelle.
  • Kabelplus oplever, at de problemer, som nu bliver fejlmeldt, generelt bliver mindre og mindre efterhånden som fejl bliver opdaget og arbejdet skrider frem.
  • Hvis du oplever svingende hastighed på din trådløse internetforbindelse (WiFi), kan det skyldes, at I er flere i området, der bruger den samme kanal på jeres modem. Dette kan være grunden til, at internettet bliver langsommere om aftenen, hvor flere er på. Du kan skifte kanal på www.selvbetjening.kabelplus.dk - se vejledning for opsætning af modem her: www.kabelplus.dk/kundeservice
  • Vildtbanegård har været ramt af problemer, fordi der mangler såkaldte slutterminatorer på nogle antennestrenge. Det betyder kort sagt, at antennesignalet bliver reflekteret tilbage, når det når enden af kablet, og derfor skaber støj. Problemet stammer fra tilbygningen af en ekstra etage, hvor der er fejl i installationen. Kabelplus arbejder på at løse problemet hurtigst muligt.
  • I Ishøj Landsby har der også tidligere været et problem, og der bliver lagt en plan for, hvordan problemet skal løses.
  • Kabelplus havde den 23. juni et nedbrud på internettet fra kl. 12:45 og ca. 40 minutter frem. Årsagen var en fejl hos Kabelplus´underleverandør GlobalConnect, som leverer internetopkobling til Kabelplus. Nedbruddet berørte det meste af Sjælland.

Kundeservice:

  • Kabelplus har haft midlertidige pop-up-butikker i to boligområder. I Vejleåparken havde de på fire timer 50 besøgende og i Vildtbanegård 101. I butikken stod servicemedarbejdere og teknikere klar til at yde hjælp til beboerne med fx indstilling af tv og installering af internet og telefoni. Der blev både hjulpet på stedet, og hvis der var behov for det, tog teknikerne med kunden hjem, hvor de undersøgte installationerne og i næsten samtlige tilfælde fik løst problemerne på stedet. Er der behov for lokal hjælp i dit boligområde, så kan boligbestyrelsen skrive til faellesantenne@ishoj.dk og høre om mulighederne for en pop-up-butik.
  • Kabelplus har lyttet til kundernes utilfredshed med bredbåndsforbindelsen og tilbyder nu at refundere beløbet fra den periode, hvor de kan have haft problemer. Hvis du har oplevet problemer med din bredbåndsforbindelse og gerne vil søge om refusion, kan du læse mere her: www.kabelplus.dk/ishoj/refundering
  • Kabelplus har nu sendt den første faktura til alle deres kunder. De har i den forbindelse udsendt en email, som forklarer, hvordan fakturaen skal læses.

Kontakt Kabelplus:
Hvis du har spørgsmål, eller du oplever problemer med dit tv, internet eller telefoni, kan du få hjælp i Kabelplus' butik alle hverdage kl. 11-16.30 på adressen Ishøj Østergade 45.

Du kan også ringe til Kabelplus på 71 992 991.

Telefonerne er åbne for generelle henvendelser alle hverdage kl. 11-16.30.

Du kan få hjælp til internet på samme telefonnummer alle dage kl. 11-21.

Kontakt

Ishøj Kommune

Ishøj Store Torv 20
2635 Ishøj

ishojkommune@ishoj.dk

Tlf. 43577575



Skriv via Digital Post (e-Boks), hvis du sender os personlige oplysninger eller dokumenter.

Skriv til Ishøj Kommunes hovedadresse via Digital Post (e-Boks)

Telefontider

Ishøj Rådhus

Mandag-onsdag kl. 9-15
Torsdag kl. 12-17
Fredag kl. 9-13

Hovednummer: 43 57 75 75

Borgerservice

Mandag-onsdag kl. 9-15
Torsdag kl. 12-17
Fredag kl. 9-13

Tlf. 43 57 75 75

Åbningstider

​Ishøj Rådhus

Mandag-onsdag kl. 10-14
Torsdag kl. 10-14 og kl. 15.00-16.30
Fredag kl. 10-13

Ishøj Rådhus
Store Torv 20
2635 Ishøj

Borgerservice

Mandag-onsdag kl. 10-14
Torsdag kl. 10-14 og kl.15.00-17.30
Fredag kl. 10-13.

Borgerservice
Nørregade 7
2635 Ishøj

Senest opdateret 27. juni 2017