Hvad kan vi hjælpe med?

Skolernes Motionsdag 2017

Ishøj deltager i det landsdækkende initiativ Skolernes Motionsdag, som i år er fredag den 13. oktober. Her mødes alle Ishøjs skoler for at kæmpe mod hinanden i en dyst på point

I Ishøj bliver Skolernes Motionsdag fejret ved en fælles event for udskolingselever fra kommunens skoler:

  • Gildbroskolen
  • Vibeholmskolen
  • Vejlebroskolen
  • Strandgårdskolen
  • Ishøj Skole
  • Ådalens Privatskole
  • Ishøj Ungdomsskole 

Alle skolerne kæmper mod hinanden i en dyst på point.

6-kamp, PowerBoys og PowerGirls
Der kører to konkurrencer. En 6-kamp og PowerBoys og PowerGirls.

6-kamp er en skolekonkurrence, hvor skolerne dyster imod hinanden, mens PowerBoys og PowerGirls er en individuel dyst.

Præmier
Vinderskolen af 6-kampen + PowerBoys og PowerGirls får biografbilletter til Ishøj Bio, mens der er individuelle præmier til de tre stærkeste i PowerBoys og PowerGirls.

Præmierne overrækkes klokken 13.00 i Ishøj Idræts- og Fritidscenter af en repræsentant fra Ishøj Kommune. DJ´s fra Ishøj Ungdomsskole underholder fra 11.30.

Husk idrætstøj, drikkelse og madpakke
Der vil være en let omgang proviantering, men sørg selv for madpakke og drikkelse. Idrætstøj er et must.

Tilmelding
PowerBoys og PowerGirls kræver tilmelding og du kan læse mere under menu punktet PowerBoys og PowerGirls.

Tilmelding skal senest ske den 8. september. Du skal udfylde formularen her

Skolernes Motionsdag 2015

Skolernes Motionsdag 2014

6-KAMP

De seks skoler dyster mod hinanden i følgende discipliner: Løb, Budo, Zumba, Volley, Cricket og Fodbold.

Der skal gives fra 0 – 100 point i 3 forskellige kategorier, team samarbejde – engagement – dygtighed.

Lederen fra idrætsklubben skal give point sammen med læreren.

Eleverne skal undervejs følges, dette kan være svært for den enkelte sportsleder/træner, men det er derfor lærerne skal hjælpe med at holde øje og komme med opfordrende tilråb.

Team samarbejde: Hvor gode er eleverne til at hjælpe hinanden og bakke op om hinanden.

Engagement: Hvor meget vilje er der blandt eleverne, både til at ville prøve ting af og til at lytte på sportslederen.

Dygtighed: Hvor dygtige er eleverne og hvor meget når de at udvikle sig.

Powerboys og powergirls

Bjergløb 2 km.

Cykling 30 km.

Løb 4,5 km.


Mødested ved Strandgårdskolen – store græsplæne – kl. 8.00

  • Cykler placeres ved cykelparkering på Strandgårdsskolen græsplæne – se skilt med navn på skole
  • Lærere og elever modtager CHIP og løbs nr. fra DCU - løbs nr. skal være på synlige på forsiden af trøjen.
  • Hjelm skal være korrekt spændt.
  • Cyklerne skal trækkes over løbsmåtten ved cykelslusen.
  • Røde Kors er tilstede på græsplænen.
  • Væskedepot er ved græsplænen.

Bjergruten

Løberuten efter cykling

Cykelrute

Information til lærere

Det forventes, at de lærere, som skal stå på poster, deltager i infomødet 7.30.

Ligeledes forventes det, at lærerne fungerer som rollemodeller og signalerer engagement.

Derudover forventes det, at lærerne i god tid har orienteret sig på løbets hjemmeside, så man ved, hvor man skal stå post, og man kan give de korrekte svar til eleverne, når de eksempelvis spørger ind til ruterne.

Kender man ikke området, så anbefales det, at man i sin forberedelse til løbet, kører forbi ruterne og start- og målområdet. På den måde kan man sikre sig, at der ikke opstår misforståelser og fejl på selve løbsdagen.

Information til elever

Det forventes, at eleverne respekterer korrekt brug af cykelhjelm og stiller med en cykel, der kan gennemføre distancen uden tekniske problemer.

Information til forældre

Det forventes, at forældrene i god tid har tjekket det deltagende barns cykel. Sikkerhedsmæssigt skal cyklen være i orden. Sadlen skal være indstillet i den rigtige højde, dæktrykket skal tjekkes og kæden skal være smurt.

Derudover forventes det, at forældrene i god tid har tjekket, at det deltagende barn har en cykelhjelm. Endvidere skal det tjekkes, at cykelhjelmen er indstillet korrekt, og sikkerhedsmæssigt sidder perfekt på barnet.

Om morgenen inden selve løbet forventes det, at forældrene har sørget for nærende morgenmad, så eleverne har de bedste forudsætninger for en god præstation.

Madpakke efter løbet samt frugt og drikkelse undervejs er ligeledes vigtigt, og det forventes, at forældrene sørger for dette.

Information til tovholder

For at minimere risikoen for fejl og misforståelser, så er det de respektive skolers tovholdere, der står for tilmeldingen af elever. Husk for- og efternavn samt skole.

Cykelparkering

Der bliver markerede områder – de tildelte områder skal respekteres.

Kontakt

Center for Dagtilbud og Skoler

Ishøj Store Torv 20, 5.
2635 Ishøj

cds@ishoj.dk

Tlf. 43577575



Telefontider:

Mandag-onsdag kl. 9-15
Torsdag kl. 12-17
Fredag kl. 9-13

Senest opdateret 18. august 2017