Hvad kan vi hjælpe med?

Nu kan du selv rette din boligs BBR-oplysninger

Som boligejer behøver du ikke længere kontakte vores byggesagsfolk, når du skal rette din boligs BBR-oplysninger

Har du skiftet opvarmningen i dit hus fra brændeovn til vandpumpe? Har du ændret tagmaterialet? Har dit hus fået et ekstra toilet? Der kan være mange grunde til, at du skal opdatere oplysningerne om din bolig i Bygnings- og Boligregistret (BBR), som det er lovpligtigt for alle boligejere at gøre. 

BBR indeholder oplysninger om din boligs areal, boligtype, antal værelser, tagmateriale, antal toiletter, køkkenforhold og en lang række andre ting. Nu er det blevet lidt nemmere at opdatere oplysningerne, fordi vi i Ishøj Kommune har åbnet for den nye selvbetjeningsløsning ’Ret BBR’ på adressen bbr.dk/ret

Så slipper du som boligejer nemlig for at ringe til kommunens byggefolk indenfor telefontid eller møde fysisk op i åbningstiden, når du skal have ændret i BBR. I stedet får du adgang til selv at gøre det døgnet rundt. 

Ret dine BBR-oplysninger 

Mere end 100 BBR-ændringer 

I Ishøj Kommune har vi i år fået over 100 henvendelser fra boligejere, der ønskede at få ændret i BBR. 

Derfor er koordinator for vores byggesagskontor, Syeda Anbreen Safdar, overbevist om, at mange vil få glæde af den nye mulighed for at gøre det selv. 

”Det er nemt, og der er intet, du kan gøre galt, da det er os som myndighed, som godkender det indsendte,” siger Syeda Anbreen Safdar. Hvis du foretrækker at ringe på tlf. 43577510, skrive til byg@ishoj.dk eller møde personligt op, har du stadig mulighed for det. 

’Ret BBR’ fokuserer på almindelige boligejere, det vil sige dem, som ejer et parcelhus, rækkehus, ejerlejlighed eller sommerhus. Du kan som ejer logge på Ret BBR med NemID, vælge den relevante bolig, se de nuværende oplysninger i BBR og foreslå ændringer til dem. 

Ændringsforslagene sendes til en digital indbakke i Ishøj Kommune. Når ændringsforslagene er færdigbehandlet af kommunen, får du en opdateret BBR-meddelelse med de ændrede oplysninger.

Hvad er BBR?

Bygnings- og Boligregistret (BBR) er et lovfæstet register, der indeholder oplysninger om bygninger, bolig- og erhvervsenheder, tekniske anlæg samt oplysninger om det faktiske energiforbrug i bygninger.

Det er dig som ejer, som er ansvarlig for, at BBR er opdateret og retvisende. Forslag til ændringer i BBR indsendes til kommunen. Kommunerne står for den løbende ajourføring af BBR. Ud over indberetninger fra ejerne sker dette især som opfølgning på behandlingen af byggesager i kommunen.

Kontakt

Ishøj Kommune

Ishøj Store Torv 20
2635 Ishøj

ishojkommune@ishoj.dk

Tlf. 43577575



Skriv via Digital Post (e-Boks), hvis du sender os personlige oplysninger eller dokumenter.

Skriv til Ishøj Kommunes hovedadresse via Digital Post (e-Boks)

Telefontider

Ishøj Rådhus

Mandag-onsdag kl. 9-15
Torsdag kl. 12-17
Fredag kl. 9-13

Hovednummer: 43 57 75 75

Borgerservice

Mandag-onsdag kl. 9-15
Torsdag kl. 12-17
Fredag kl. 9-13

Tlf. 43 57 75 75

Åbningstider

​Ishøj Rådhus

Mandag-onsdag kl. 10-14
Torsdag kl. 9-17
Fredag kl. 10-13

Ishøj Rådhus
Store Torv 20
2635 Ishøj

Borgerservice

Mandag-onsdag kl. 10-14
Torsdag kl. 10-14 og kl.15.00-17.30
Fredag kl. 10-13.

Borgerservice
Nørregade 7
2635 Ishøj

Senest opdateret 1. november 2018