Hvad kan vi hjælpe med?

Ansøgning om fritagelse for gebyr for erhvervsaffald

Sådan søger du om fritagelse for affaldsgebyrer

Administrationsgebyr for erhverv 2018 for Ishøj og Vallensbæk       
Din virksomhed modtager et brev sammen med en faktura for administrationsgebyr for erhverv for 2018. Kommunen har sat en frist for virksomheder, der vil søge om fritagelse for gebyret for 2018. Du har 8 uger til at søge fritagelse.
Fristen i din kommune er 22. maj 2018. Du kan ikke søge om fritagelse efter denne dato.

Hvad betaler du for?
Gebyret dækker kommunens lovpligtige udgifter til generel planlægning og administration af affaldsområdet vedrørende erhverv i kommunen. 

Størrelsen på gebyret er ens for alle virksomheder i kommunen.  

Hvem kan søge om fritagelse?
Hvis din virksomhed bruger en af kommunens affaldsløsninger, herunder genbrugsstationen eller har en aftale med en vognmand om afhentning af affald, kan du ikke blive fritaget.

Alle aktive virksomheder bliver opkrævet gebyret, og der gives som udgangspunkt ikke fritagelse for gebyret. 

Du kan søge:

•    hvis din virksomhed havde en årlig omsætning under 300.000 kr. i 2016. 
•    hvis din virksomhed er nystartet i 2017 og kan dokumentere at omsætningen var under 300.000 kr. i 2017.
•    hvis du med al sandsynlighed kan dokumentere, at der ikke er affald i din virksomhed.

Hvordan søger du om fritagelse?
Du søger fritagelse via www.virk.dk. Du skal ikke logge ind med Nem-id. Du kan søge på ordet erhvervsaffaldsgebyr for at finde ansøgningsskemaet. Du vil blive guidet gennem ansøgningen. 

Hvornår behandles ansøgningen?
Ansøgninger behandles løbende og hurtigst muligt. Du skal kun betale gebyret hvis du får afslag. Husk at gemme fakturaen. 

Hvordan får du flere oplysninger?
Opkrævningerne håndteres af Vestforbrænding på kommunens vegne. Hvis du har spørgsmål, er du altid velkommen til at ringe til Vestforbrændings kundeservice på telefonnummer:70 22 40 10. Eller du kan skrive til: affald-virksomhed@vestfor.dk 

www.affald-virksomhed.dk kan du læse mere om gebyret.

Kontakt

Ishøj Kommune

Ishøj Store Torv 20
2635 Ishøj

ishojkommune@ishoj.dk

Tlf. 43577575



Skriv via Digital Post (e-Boks), hvis du sender os personlige oplysninger eller dokumenter.

Skriv til Ishøj Kommunes hovedadresse via Digital Post (e-Boks)

Telefontider

Ishøj Rådhus

Mandag-onsdag kl. 9-15
Torsdag kl. 12-17
Fredag kl. 9-13

Hovednummer: 43 57 75 75

Borgerservice

Mandag-onsdag kl. 9-15
Torsdag kl. 12-17
Fredag kl. 9-13

Tlf. 43 57 75 75

Åbningstider

​Ishøj Rådhus

Mandag-onsdag kl. 10-14
Torsdag kl. 10-14 og kl. 15.00-16.30
Fredag kl. 10-13

Ishøj Rådhus
Store Torv 20
2635 Ishøj

Borgerservice

Mandag-onsdag kl. 10-14
Torsdag kl. 10-14 og kl.15.00-17.30
Fredag kl. 10-13.

Borgerservice
Nørregade 7
2635 Ishøj

Senest opdateret 14. februar 2018