Hvad kan vi hjælpe med?

Ishøj Fællesantenne

Ishøj Kommune ejer Ishøj Fællesantenne, men det er en ekstern leverandør, der driver det.

Driften sker på baggrund af vedtægterne for Ishøj Fællesantenne, som er besluttet af byrådet. Du finder vedtægterne i bilaget nedenfor.

Det er den eksterne leverandør, som varetager al administration, drift, service, moderniseringsarbejde m.v. Lige nu er den eksterne leverandør Kabelplus. 

BilagStørrelse
Vedtægter for Ishøj Fællesantenne94.54 KB

Hvad betaler jeg for?

Det er gratis at være abonnent på Ishøj Fællesantenne. Du betaler kun for de produkter, som du køber hos Kabelplus. 

Hvor skal jeg henvende mig?

Ishøj Kommune har efter udliciteringen ikke selv nogen sagsbehandling i Ishøj Fællesantenne. Det er Kabelplus, der varetager al sagsbehandling i Ishøj Fællesantenne.

Alle henvendelser vedrørende abonnement, service og fejlretning skal rettes til Kabelplus:

Butik, Ishøj Østergade 45
Hverdage kl. 11-16.30

Kundeservice
Tlf. 71 992 991
Hverdage kl. 11-16.30

Bredbåndssupport
Tlf. 71 922 991
Alle dage kl. 11-21

Selvbetjening
www.kabelplus.dk
- hele døgnet

Henvendelser til Ishøj Kommune vedr. Ishøj Fællesantenne

faellesantenne@ishoj.dk

Hvorfor ser Ishøj Fællesantenne ud, som det gør?

23.03.2018

Ansvaret for driften af Ishøj Fællesantenne har siden 2008 været udliciteret til en ekstern leverandør.

Siden den 1. juni 2017 har den eksterne leverandør været Kabelplus. Kabelplus vandt opgaven gennem et EU-udbud, som blev afholdt fra november 2016. 

Kommunen skulle iflg. EU udbudsregler afholde et udbud af opgaven for at finde den fremtidige leverandør, da kontrakten med YouSee udløb den 31. maj 2017. 

I forbindelse med udbuddet modtog kommunen to tilbud. Byrådet og kommunens eksterne rådgivere vurderede tilbuddende efter en række kriterier – med bl.a. pris, kvalitet og service. Kabelplus vandt udbuddet. Kabelplus er i kontrakten forpligtet til opgradering af antennenettet til gigabredbånd inden udgangen af 2018. 

Historien om Ishøj Fællesantenne fra 2008-2017

Af hensyn til effektivisering valgte Ishøj Byråd i 2008 at udlicitere driften af anlægget til en ekstern leverandør. Det blev A+Arrownet, der blev valgt som leverandør dengang via et EU-udbud. 

I sommeren 2009 blev A+Arrownet opkøbt af YouSee, som samtidigt overtog den aftale, der var indgået mellem Ishøj Kommune og A+Arrownet om drift af Ishøj Fællesantenne. 

Indtil 1. juni 2017 blev antenneanlægget vedligeholdt og udviklet af YouSee.

Kabelplus er i kontrakten forpligtet til en yderligere opgradering af antennenettet til gigebredbånd inden udgangen af 2018. 

Hvad kommer der til at ske fremadrettet?

23.03.2018

Flere indholdsleverandører

Ishøj Fællesantenne leder fortsat efter flere indholdsleverandører.

Et udbud afholdt i sommeren 2017 endte uforløst, og det er derfor på nuværende tidspunkt ikke muligt at vælge mellem flere indholdsleverandører. Kommunen arbejder fortsat på at skabe dialog med mulige indholdsleverandører, og håbet er, at det lykkes at få en aftale i hus, så der opnås konkurrence og valgfrihed på Ishøj Fællesantenne.

Opgradering af anlægget

Kabelplus er i fuld gang med at opgradere hele anlægget. Dette arbejde løber det meste af 2018, og skal være med til at sikre mere stabilt og hurtigt internet til medlemmerne på Ishøj Fællesantenne. 

Brugerråd

13.06.2018

Brugerråd for Ishøj Fællesantennes medlemmer

Ishøj Byråd har besluttet at etablere et brugerråd for Ishøj Fællesantenne bestående af repræsentanter for fællesantennens medlemmer.

Brugerrådet bliver et rådgivende organ, der rådgiver byrådet om brugernes behov og ønsker i forhold til Ishøj Fællesantenne i forbindelse med både den nuværende drift og i forbindelse med, at fællesantennen etableres som en brugerejet antenneforening.

Brugerrådets kommunikation med Byrådet vil foregå via opsamlingsmøder med Økonomi og planudvalget.

Brugerrådets medlemmer

Brugerrådet har følgende 11 medlemmer: 

Almene boliger

  • Wagn Jensen, Vejleåparken
  • Klaus Henningsen, Vejleåparken
  • Bø Hørbye, Musvitten

Rækkehuse

  • Bjarne Børgesen, Grf. Strandgårdsparken
  • Martin Guldager, Grf. Strandlunden

Landsbylaug og fritstående bygninger

  • Henrik Kjølberg, Grf. Ørnekærgård
  • Preben Hansen, Tranegilde landsbylaug
  • Thomas Brokmann, Grf. Landsbyen

Etageboliger

  • Jørgen Ole Mortensen, Abf. Centerparken
  • Kim Badawey, E/F. Gildbroterrasserne

Ældre og Plejeboliger

  • John Christensen, Torsbo bruger- og pårørenderåd

Valg af medlemmer til brugerråd

Der er 11 pladser i brugerrådet, som fordeles mellem fællesantennens medlemmer. Brugerrådets medlemmer vælges af de boligbestyrelser, grundejerforeninger og landsbylaug, der er medlem af Ishøj Fællesantenne.

Pladserne i brugerrådet fordeles, så rådets medlemmer som udgangspunkt repræsenterer størrelsen på den medlemsgruppe, de repræsenterer. 

Fordelingen af pladserne er følgende:
• Landsbylaug og fritstående bygninger: 3 repræsentanter 
• Almene boligselskaber: 3 repræsentanter* 
• Rækkehuse: 2 repræsentanter 
• Etageboliger: 2 repræsentanter 
• Andet: 1 repræsentant** 

*En almen boligforening kan maks. have 2 repræsentanter
**Andet udgøres af beboere på kommunale plejehjem og lejeboliger 

Den 12. juni 2018 blev der afholdt valg til brugerrådet på Ishøj Rådhus. Referat fra valgmødet kan ses på nedenstående link:

Referat, valgmøde

De opstillede kandidtaerne kan ses på nedenstående link: 

Kandidatliste

Opstillingsmøde til brugerråd

Den 28.05 blev der afholdt et opstillingsmøde, der havde til formål at opstille de kandidater, der kan vælges ind i brugerrådet.

Referat

Informationsmøde om brugerrådet

Referat

Præsentation

Kommissorium

Liste over foreninger


 

Nyheder om Ishøj Fællesantenne 2017 - 2018

28.09.2018

Nedenfor ses de historiske nyheder om Ishøj Fællesantenne fra 2017 og 2018

30. august 2018

Ishøj Fællesantenne har nu fået et brugerråd

6. juni 2018

Du skal indstille dit tv den 4. juni

29. maj 2018

Aftale med Kabelplus: Nu bliver antenneanlægget renoveret

17. april 2018

Fællesantennens brugerråd får 11 medlemmer

9. februar 2018

Husk at deltage i kanalafstemning

25. januar 2018

Byrådet: Ishøj Fællesantenne skal overdrages til brugerne

22. december 2017

Fællesantennen slukker for signalet til de udmeldte fra årsskiftet

7. december 2017

Borgmesteren om Gallup-analyse: Et rigtig skidt resultat

7. november 2017

Udmeldelser får ingen konsekvens for medlemmer af fællesantennen

8. oktober 2017

Hvad synes du om Kabelplus’ kundeservice?

8. september 2017

Fællesantennens net er ringere end forventet

31. august 2017

Status på Kabelplus den 31. august 2017

18. august 2017

Ny guide: Sådan får du bedre wifi

9. august 2017

Status på Kabelplus den 9. august 2017

4. august 2017

Vi arbejder videre med mere indhold til fællesantennen

3. juli 2017

Borgmester: Nu skruer vi op for kontrollen med kvaliteten

​22. juni 2017

Midlertidig afbrydelse på internettet

15. juni 2017

Vi har lyttet til kritikken af Kabelplus’ kundeservice

9. juni 2017

Update fra Kabelplus den 9. juni 2017

6. juni 2017

Ny side med driftsinformation på kabelplus.dk

2. juni 2017

Update fra Kabelplus (02/06 2017 kl.12)

31. maj 2017

Er din tv-skærm gået i sort?

Her er vejledninger til Kabelplus

Kabelplus-butikken udvider åbningstiderne

29. maj 2017

Sådan hører du radio fra 1. juni 2017

28. april 2017

Kabelplus åbner butik i Ishøj Bycenter

​22. marts 2017

Ishøj Fællesantenne får ny udbyder

Kontakt

Ishøj Fællesantenne

Ishøj Store Torv 20
2635 Ishøj

faellesantenne@ishoj.dk



Spørgsmål om produkter, priser, service og fejl?

Kontakt Kabelplus:

Butik, Ishøj Østergade 45

Hverdage kl. 11-16.30
Lør.-søn. lukket

Kundeservice
Tlf. 71 992 991
Hverdage kl. 11-16.30

Bredbåndssupport
Tlf. 71 992 991
Alle dage kl.11-21

Selvbetjening
www.kabelplus.dk
- hele døgnet

Senest opdateret 28. september 2018