Hvad kan vi hjælpe med?

Din boligansøgning er blevet digital

Som boligsøgende skal du nu indtaste færre oplysninger end tidligere, når du søger en lejebolig

Ishøj Kommune har fået en ny selvbetjeningsløsning til dig, der søger en lejebolig. Da ansøgningen nu foregår digitalt, skal du ikke indtaste så mange oplysninger som tidligere. Flere af oplysningerne er allerede indbygget i ansøgningen, når du logger dig ind med dit NemID på ishoj.dk/lejeboliger.

”Den nye digitale boligansøgning gør det både nemmere for de boligsøgende at søge og sparer også tid for vores medarbejdere, da de ikke længere skal sidde og indtaste alle informationer fra ansøgningen i vores systemer. Vi vil hellere bruge tid på at hjælpe dem, som har brug for vejledning til, hvordan de får udfyldt vores selvbetjeningsløsninger på nettet,” siger chef for Borgerservice, Claes Jakobsen. 

Når du som boligsøgende har udfyldt den digitale boligansøgning på nettet, får du et brev via Digital Post, der fortæller, om du opfylder de vejledende kriterier, som Ishøj Byråd har udstukket, og om vi eventuelt har brug for yderligere dokumenter fra dig.

Der er indtil videre 1200 personer, der har søgt Ishøj Kommune om en lejebolig i 2017. Da der er rift om boligerne, anbefaler vi, at du som boligsøgende samtidig også søger andre steder, da der ikke er nogen garanti for en lejebolig. 

Individuel vurdering - ikke venteliste

Ishøj Kommune har en aftale med boligselskaberne om anvisning af almene boliger. Formålet er at styrke beboersammensætningen i de enkelte boligafdelinger. Det betyder, at boligsøgende ikke kommer på en venteliste, som du kender det hos boligselskaberne. 

Tildeling af ledige boliger foregår efter en konkret individuel vurdering af ansøgerens personlige forhold og økonomi set i forhold til de typer og størrelser af boliger, som kommunen får stillet til rådighed fra de almene boligselskaber. Det er derfor ikke muligt at få oplyst, hvornår en bolig eventuelt kunne blive ledig eller, hvordan du som boligsøgende er prioriteret til et boligtilbud blandt kommunens andre ansøgere. 

Hver fjerde ledige bolig i boligselskaberne sendes direkte til anvisning i Ishøj Kommune. De øvrige ledige boliger tilbyder boligselskaberne først til beboere på deres interne venteliste - først herefter har kommunen anvisningsret til boligerne.

Læs også


Kontakt

Ishøj Kommune

Ishøj Store Torv 20
2635 Ishøj

ishojkommune@ishoj.dk

Tlf. 43577575



Skriv via Digital Post (e-Boks), hvis du sender os personlige oplysninger eller dokumenter.

Skriv til Ishøj Kommunes hovedadresse via Digital Post (e-Boks)

Telefontider

Ishøj Rådhus

Mandag-onsdag kl. 9-15
Torsdag kl. 12-17
Fredag kl. 9-13

Hovednummer: 43 57 75 75

Borgerservice

Mandag-onsdag kl. 9-15
Torsdag kl. 12-17
Fredag kl. 9-13

Tlf. 43 57 75 75

Åbningstider

​Ishøj Rådhus

Mandag-onsdag kl. 10-14
Torsdag kl. 10-14 og kl. 15.00-16.30
Fredag kl. 10-13

Ishøj Rådhus
Store Torv 20
2635 Ishøj

Borgerservice

Mandag-onsdag kl. 10-14
Torsdag kl. 10-14 og kl.15.00-17.30
Fredag kl. 10-13.

Borgerservice
Nørregade 7
2635 Ishøj

Senest opdateret 12. oktober 2017